17 November 2014

සරත් දසනායක 15 වන ගුණ සැමරුම

මා ඔහුව මුලින්ම දුටුවේ රුපවාහිනී කනිෂ්ට වාදක මණ්ඩල පරීක්ෂණයේදී ..ආනන්ද ගමගේ ගුරුතුමාත් හිටියා හැමෝම හිටියේ පෙරදිග වාදන භාණ්ඩ අරගෙන මම විතරක් western ......මට කැමති ගීතයක් වයන්න කියුවා..සත්සමුදුර ...ඕක තමයි මගේ හීනේ....ඊට පස්සේ  ඔහු මා දිහා බලාගෙන හිටියා..අලුත්ම ගීත 3ක් score  board එකට දැම්මා.මම ඒවත් වාදනය කළා..ආනන්ද සර් ගෙන් ඇහුවා මෙයාට මොකද කරන්නේ කියලා..ඒ අපරදිග වදන භාණ්ඩ වාදකයෙක් හිටියේ මම විතරක් නිසා "වයලින් ගහන්න පුලුවන්ද ?"කියලා ඇහුවා.ඒ තරම් බැරි උනත් මම විභාග සදහා වයලින් ඉගෙන ගනිමින් හිටියේ මම පුළුවන් කිඋවා."අහ  ගහනවා වයලින් කිඋවා "මමත් පුළුවන් විදියට ජනකගේ වයලින් ඉල්ලාගෙන ගැහුවා..නෑ නෑ අපි මේකව පියානෝ ගහන්න තියා ගනිමු..කියල  සර් කිඋව බලමු බලමු කිඋවා.මම බලාපොරොත්තු නැතිවම ගෙදර ආවා.පස්සේ මාව තෝරාගෙන තිබුනා..එදා තමයි මම සරත් දසනායකව දැක්කේ.


අද ඔහුගේ  ගුණ සමරන ඔහු අප අතරින් සදහටම වෙන් වූ දිනය 

 1942 අගෝස්තු උපන් ඔහුගේ මව ගුරුවරියක් වූ නිසා පාසල් කීපයකම අකුරු කරන්න වාසනාව ලැබුවා.1959 දී ඔක්තෝබර් 8 වැනිදා හොරණ ශ්‍රී පාලි විද්‍යාලයට ඇතුලත්ව ප්‍රේමදාස හේවගේ මහතාගෙන් සංගීතය හැදෑරුවා.1960 රජයේ සංගීත විද්‍යාලයට ඇතුලත්ව සංගීතය වැඩිදුර හදාරා බිබිලේ මධ්‍ය මහා විද්‍යාලයයේ සංගීත ගුරුවරයා ලෙස සේවයට බැඳුණි එතැන් පටන් නියෝජ්‍ය අධ්‍යාපන අධ්‍යක්ෂ තනතුර දක්වා උසස් වීම් ලබමින් සේවය කළා 

ඔහුගේ තනු රටාව අපුරුයි..ඔහු නිසැකයෙකයෙන්ම භාව ප්‍රකාශකයෙකි.සිනමාවේදී වඩා මුලික වෙන්නේ රුපය නිසා එම රූපවාලිය තීව්‍ර කිරීම ට උරදෙන ලෙස සිය තනු හසුරවපු නිසා භාව ප්‍රකාශකයෙක් යන්න ඔහුට ගැලපෙනවා 1963 ආර් සාමි  සංගීතය සැපයු උඩරට මැණිකේ සිනමාපටයෙන් ඔහු සිනමා සංගීතයට පිවිසුණා.ඒ සිතාර් වාදකයෙකු ලෙස.ඔහු ප්‍රේමසිරි කේමදාස ගේ සහය අධ්‍යක්ෂ වරයකු ලෙසද කටයුතු කර තිබීම විශේෂයක් එවකට අනුකරකව තිබු සිංහල සිනමා සංගීතය තුල නව ප්‍රවනතාවයක් ඇති කිරීමේ උවමනාව ඔහුට තිබුනා 

1972  ඔහු සහ සිත්ජය සිනමා පටය ...ඒ ඔහුගේ පළමු නිර්මාණය...එත්   එය අසාර්ථකයි ...1973 සරත් දසනායක සිංහල සිනමාවේ මන් සලකුණ ලකුණුකලා ..ඒ   සදහටම ඔබ මගේ චිත්‍රපටයෙන් එසේම ඒ තනු අපරදිග අභාෂය ද ලබා තිබුන ...අමර පෙම් ලතවේ ...පෙම් රස වෑහෙන ...ආදී ගීත අදටත් ජනප්‍රියයි ....මී අම්බ අත්තේ .....මා එදා ...බුදුනේ ....සරා සදේ ....නිල්ල නගන....හද විමන් දොරින් ...ආදී ගීත සමුහයකට තනු රචනාකළ ඔහු  චිත්‍රපට 130 පමණ සංගීතය සපයා තිබෙනවා 

ඊට අමතරව ඔහු විවිධ සරල ගීසඳහා සංගීතය නිර්මාණය කර තිබෙනවා එයින් මා වඩාම කැමති ගීතය අමරදේවයන් ගයන අජන්තා රණසිංහ පබැඳු රෑ දුරු රට ..ඔහුට උපහාර පිණිස මේ ගීය මා තාක්ෂණය සහ බටහිර සංගීත භාන්ඩ වලින් වයා තිබෙනවා මේ සටහන සහ මා වැයූ ඔහුගේ ගීය ඔහුට උපහාරයක් වේවා !!!  

No comments:

Post a Comment